

Activitat vinculada a TbKids
TbKids és un centre d'aprenentatge que té com a principal objectiu apropar a nens, nenes i joves els valors d'emprenedoria, basant-se en els conceptes de STEAM i focalitzant-se en la creativitat, utilitzant les noves tecnologies en tots els seus projectes.
La característica principals de la nostra linia pedagógica és que en tot el que fem, mirem de fomentar, formar i potenciar:
La curiositat per aprendre
La creativitat
La comunicació
El pensament crític i digital
La col·laboració
El proper curs 2019-2020 els i les alumnes portaran a terme un nou projecte, una activitat d’aprenentatge basada en projectes on es fomenten i es desenvolupen habilitats des d'una base tecnològica.
Aquest projecte inclourà tota una sèrie de reptes en àrees de programació, robòtica i audiovisual. S’introduiran eines digitals per ajudar en el procés de creació, alhora que els infants reflexionen i investiguen amb exemples reals, despertant en ells la curiositat i l’interès per aprendre.
En tots els projectes es treballen habilitats emprenedores englobades en les 4C: Creativitat, Col·laboració, Comunicació i el pensament digital i Crític. Les sessions són dinàmiques i en cada taller es potencia de manera especial els conceptes de STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques).
Els projectes tecnològics es treballen seguint una metodologia científica. Els i les alumnes col·laboren per definir una hipòtesi i imaginar una solució, potenciant la seva creativitat i dissenyant els seus propis prototips.
El nostre mètode es basa en l'aprenentatge per projectes és a dir, en la resolució d'un problema ja sigui fruit d'una necessitat real o d'una curiositat sense resoldre mitjançant el treball en grup i la investigació per arribar a conclusions. No es treballen continguts preestablerts si no que l'aprenentatge d'aquets s'activa a través de la recerca i el treball segons el que determina l'alumne/a que és necessari per resoldre la seva pregunta inicial.
Desenvolupar conceptes de STEAM.
Potenciar la creativitat.
Comprendre el funcionament bàsic d'un robot.
Col·laboració i aprendre a compartir idees.
Aprendre a generar idees i trobar solucions.
Conceptes bàsics de programació.
Aplicar els principis de moviment.
Experimentar amb sensors i motors.
Plantejar diferents reptes aprenent els conceptes bàsics de robòtica.
Ús de l'anglès per a la comprensió de les instruccions del muntatge dels diferents models.
Programació: instruccions bàsiques, seqüències i rutines.
Lego Wedo 2.0 –Aquest sistema d'ensenyament està basat en la construcció per blocs, sensors, actuadors i unllenguatge visual de programació. La principal novetat d'aquesta versió és l'arribada de la comunicació per bluetooth amb tablet iOS.
Lego + Littlebits – Construcció robòtica amb circuits electrònics (determinades sessions)
Fischertechnick –Coneixement bàsic del funcionament d'un robot des dels mecanismes(depenent del grup s’introdueixaquesta plataforma en el tercer trimestre).
Audiovisual - durant els diferents projectes
Programació – Scratch i programació de les diferents plataformes. Altres plataformes segons el projecte.
Dia: dimarts al migdia
Durada de l’activitat: del 18 de setembre a final de curs
Places: 12 (mínim 7)
Preu i forma de pagament:
Quota mensual: 25,20€ (setembre) / 50,40€ (octubre a juny)
Escola Pureza de María
C. Mercè Vilaret, 21 08174 - Sant Cugat del Vallès
AMPA/AFA
PAIDOS
Responsables
Verònica Vall
Tel. 648 532 875
paidospurezademaria@fundesplai.org